„Kalnų namai“ – ne tik parduotuvė, bet ir verslas, nesiekiantis parduoti daugiau

Kalnų namų šeimininkai Agnė ir Marius

Tikriausiai aš jau gimiau mylėdamas kalnus. Pirmą kartą žodį „alpinistas“ išgirdau gal būdamas penkerių. Ir kiek save atsimenu, visada troškau nuvykti į kalnus ir kopti į juos. Kol mano svajonė, o gal teisingiau pašaukimas ir planas, buvo įgyvendintas studijų metais. Nuo tada jau dvidešimtmetį kiekvienais metais ilgiau ar trumpiau būnu kalnuose. Aš užaugau kalnuose ir mūsų šeimos verslo idėja gimė kalnuose. Kaip ir Yvon Chounard (Patagonia įkūrėjas), mes patys matome, kiek pasikeitė kalnai per tuos 20 metų ir kokie didžiuliai tie pokyčiai. Tad mes, Kalnų namų komanda, norime prisidėti išsaugoti kalnus kiek įmanoma tokiais, kokius patys juos radome.

Patagonia prekės  Lietuvoje

Jūs tikriausiai pagalvosite, kad lengva kurti aplinkosaugines iniciatyvas valdant 100-milijoninį verslą, o ką daryti mažam verslui iš Lietuvos? Mes irgi taip galvojome, pagalvojome ir sugalvojome.

Visų pirma mes supratome, ką norime pasižadėti kaip mažas verslas – pardavinėti atsakingų gamintojų tvariai pagamintas prekes; skatinti atsakingą vartojimą ir parduoti pirkėjams tik tai, ko jiems reikia, t.y. nesiūlyti nereikalingų prekių; ir nuolat galvoti, ką galime padaryti geriau.

Kalnų namai paruoduvė laisvalaikiui

Savo šeimos verslą – parduotuvę „Kalnų namai“, mes sukūrėme tam, kad perteiktume savo meilę kalnams ir paskatintume geriau juos pažinti bei atsakingai juose elgtis, tad „Kalnų namai“ nėra tik dar viena parduotuvė:

1. Tai ir ekspozicija, kurioje galite pamatyti ir susipažinti su naujausiais ir moderniausiais gaminiais, medžiagomis ir technologijomis;
  2. Tai ir kavinė bei susitikimų vieta, kur atsisėdę prie židinio su puodeliu Alpių žolelių arbatos galite pasikalbėti apie kalnus;
  3. Tai ir muziejus bei galerija, kur galite pamatyti kalnų nuotraukų, piešinių, senovinio alpinizmo inventoriaus ir išgirsti jo evoliucijos istoriją;
  4. Tai ir knygynas, biblioteka ir skaitykla, kur galite įsigyti, parsinešti namo ar vietoje perskaityti kelionių knygų ir žurnalų;
  5. Ir mes norime, kad tai būtų vieta, į kurią tiesiog gera užsukti.

Kalnų namai parduotuvė užupyje

Taip pat mes pergalvojome (prisiminę Patagonia pasižadėjimą „Reimagine“) ir 2020 metais „Kalnų namuose“ kartu su mūsų atstovaujamais prekių ženklais žengiame didelius žingsnius atsakingo vartojimo, tvaraus naudojimo ir išteklių saugojimo keliu, ir metų eigoje pristatysime šias paslaugas:

1. Inventoriaus nuoma – jei inventoriaus kelionei reikia tik vienai-kitai savaitei per metus, ar vertą jį pirkti? Pagalvokite dukart prieš pirkdami, o kol galvosite, išsinuomokite visą reikiamą alpinistinį inventorių, keliavimo inventorių (kuprinę, palapinę, miegmaišį, lazdas ir kita), batus ir net rūbus Kalnų namuose;
  2. Naujo inventoriaus nuoma, arba pardavimas su atpirkimu – jei inventoriaus reikia tik vienam kartui, bet būtinai reikia naujo arba negalite nešioti jau dėvėto drabužio ar batų? Pirkite „Kalnų namuose“ naują prekę, ir per vieną mėnesį atneškite mums atgal dėvėtą, o mes grąžinsime lygiai pusę už tą prekę sumokėtos pinigų sumos. O grąžintą prekę išplausime bei sutvarkysime ir parduosime kaip naudotą arba išnuomosime kitiems.
  3. Inventoriaus ir rūbų taisymas – jei sugedo, suplyšo, iširo ar kitaip susidėvėjo mylimas rūbas, kuprinė ar kitas inventorius – atneškite juos mums, mes pataisysime savo ir pagalbininkų jėgomis, o jei reikės – nusiųsime gamintojui, kad taisymu pasirūpinti jisai.
  4. Pūkinių ir membraninių rūbų plovimas ir valymas – iš savo patirties žinau, kad tinkamai prižiūrimas pūkinis ir membraninis inventorius tarnauja ne vienerius metus, o dešimtmečius. Jei išsipurvino membraninė, pūkinė striukė ar miegmaišis, ir nežinote kaip ir kur juos išvalyti – ateikite pas mus ir mes papasakosime ir patarsime, kaip tą padaryti bei galėsite įsigyti visų reikalingų plovimo priemonių. O jei negalite to padaryti patys  ar nedrąsu– palikite jį mums, ir mes pasirūpinsime jo plovimu bei valymu.

Prekės kelionėms alpinizmas

5. Rūbų vaškavimas – jei nusitrynė impregnuojantis vaškas, pas mus visada galėsite jo įsigyti, o jei nenorite ar nemokate vaškuoti patys – atneškite į Kalnų namus, mes išvaškuosime Jūsų rūbą ir inventorių už Jus. Ir dar – mūsų parduotuvėje pirktą rūbą mes išvaškuosime vieną kartą per metus nemokamai tiek metų, kiek tik Jūs jį nešiosite!

6. Naudoto inventoriaus ir rūbų keitimas – atneškite savo seną naudotą inventorių ar dėvėtą aprangą ir naują tokį patį įsigykite su 20% nuolaida.

7. Naudoto inventoriaus ir rūbų išparduotuvė - kalnunamai.lt rasite jau naudotą įrangą ir rūbus, kuriuos mes sutvarkėme, išvalėme, sutaisėme, kad galėtumėte nusipirkti ir naudoti toliau.

8. O jei turite seno nenaudojamo ir nereikalingo inventoriaus, rūbų ar knygų, ir nenorite nieko pirkti – tiesiog atneškite ir padovanokite jį mums, o mes rasime geriausią būdą, kaip jį panaudoti. Pradžioje mes jį išplausime ir sutvarkysime, ir galbūt parduosime kaip naudotą, arba nuomosime jį kitiems; o gal jis papildys mūsų knygų lentyną ar inventoriaus muziejų, kuriais galės džiaugtis visi!

Būkime atsakingi ir tvarūs! Nepirkime to, ko mums nereikia. Pagalvokime du kartus, prieš pirkdami. Ir sugalvokime, ką galime padaryti geriau!

P.s. šį straipsnį į 2020 pavasario žurnalą "Keliauk!" rašėme dar žiemą, neprasidėjus karantinui :)

Su gražiausiais linkėjimais,

Marius Pulkauninkas su šeima

Palikti komentarą

Atkreipkite dėmėsį, komentarai turi būti patvirtinti pries juos patalpinant.

Ši svetainė apsaugota „reCAPTCHA“, taip pat taikoma „Google“ privatumo strategija ir paslaugų naudojimo sąlygos.